Tetebatu - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Chris Harreveld - WaarBenJij.nu Tetebatu - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Chris Harreveld - WaarBenJij.nu

Tetebatu

Blijf op de hoogte en volg Chris

11 Mei 2015 | Indonesië, Ubud

Na weer een heerlijk ontbijt (met een overgedienstige jongen die helpt met bedienen) op weg naar de Ranjanistreek. In het gehucht Tetebatu op de helling van deze vulkaan "de Ranjani" van Lombok.Onderweg nog een paar stops. Paleis, pottenbakkersdorp en een weversdorp. ( met de nodige aankopen ;-)
Een eenvoudig hotel deze keer, maar wel met warm water. Geen airco, maar wel een fan. Even met z'n allen een stukje gelopen nadat de bus ons had afgezet bij een oud in koloniale stijl gebouwd hotel. Nu niet meer zo in trek. Daar weer allerlei kruiden bekeken en geroken. Bijvoorbeeld kruidnagel en de nootmuskaatvrucht.
Lekker gegeten in het restaurant van het hotel en nog wat na gekletst. Morgen om 8 uur vertrek voor de wandeling door de rijstvelden en naar een waterval.
Het was nog niet zo'n eenvoudige wandeling. Over de dijkjes tussen de rijstvelden, met reële kans op uitglijden. Omdat die velden op verschillende hoogtes liggen, ook af en toe een stijl en glad stukje omhoog of ook wel weer omlaag. Vooral in het begin had ik echt iets van "waar ben ik aan begonnen". Maar gelukkig ging het al snel wat minder krampachtig. Het was al met al best een pittige wandeling. Wel prachtig!
Na de waterval weer naar beneden gelopen en op een bepaald punt door de bus opgepikt.
Na een douche en een lunch op weg naar onze laatste bestemming: Gili Meno! Een prachtig Robinson Crusoé eiland.
Hier blijven we nog drie nachten en dan zit de reis in Indonesië er weer op.
Maar nu nog even volop genieten van zon. Zee, snorkelen ( er zitten hier ook zeeschildpadden ) en lekker niets doen!
Hier stopt mijn reisverslag.

Ik zit nu aan het strand, het is 22.15 uur en het is nog steeds warm. Op de achtergrond zit iemand met een gitaar en wordt er gezongen.......

• 11 Mei 2015 - 17:22

Helen:

Oei, heerlijk genieten van je Bounty eiland of Robinson C. Alvast een goede terugreis, wat zul je moeten wennen na zon heerlijk tropisch avontuur.

• 11 Mei 2015 - 17:37

Je Zus:

Wat maak jij een prachtige reis
    geniet nog volop van de laatste dagen op crusoe eiland!!!!!!
    Lieve groetjes van ons
    xx

• 11 Mei 2015 - 18:23

Ilonka:

Wat een super mooie reis Chris, leuk om al je verslagen te lezen en zo met je mee te reizen! Passen alle nieuwe aankopen nog in je koffer voor de terugreis?:) Geniet nog even lekker van al het paradijselijks op Gili Meno, ik zie het helemaal voor me.
    Alvast een hele goede terugvlucht! Het zal volgende week even afkicken zijn:( Voor mij ook!
    Groetjes van ons allebei vanaf een zonnig Kreta.

• 11 Mei 2015 - 20:47

Titia:

Wat vliegt zo'n vakantie toch voorbij hè. Heerlijk dat je nu nog even kan relaxen na alle tochten en inspanningen. Erg leuk dat ik op afstand met je mee heb kunnen reizen. Een hele goede terugreis. Nu zijn wij de koffers aan het pakken. .... Op naar de Peloponnesos.......XX

• 11 Mei 2015 - 20:58

Irene Van Dijk:

Hallo Chris,

Weer een aantal reisverslagen gelezen.Wat hebben jullie veel gezien en gedaan
    Maak er nog een paar mooie dagen van.