Bali: Lovina en aankomst in Ubud - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Chris Harreveld - WaarBenJij.nu Bali: Lovina en aankomst in Ubud - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Chris Harreveld - WaarBenJij.nu

Bali: Lovina en aankomst in Ubud

Blijf op de hoogte en volg Chris

05 Mei 2015 | Indonesië, Jogjakarta

Nu er internet is op de hotelkamer ga ik maar even door met het plaatsen van mijn foto's en dagboek.

Nadat de ferry die de Straat van Bali in een klein uurtje overstak, met de bus langs de kustweg naar Lovina. Alles heeft hier een heel ander aanzien dan op Java. De vele tempeltjes langs de kant van de weg zijn daar wel het beste voorbeeld van.
Na de incheck in het hotel met weer een prachtige kamer met buitenzitje, al even naar het strand. Dat valt tegen. Het zand is niet alleen zwart van het lavazand, maar is ook door de troep die er ligt onaantrekkelijk. De zee is hier ook troebel en vlak bij is een uitlaat van (waarschijnlijk) een riool. Op het strand direct overvallen door allerlei verkopers die je naam willen weten en ook zichzelf voorstellen. Je hoeft nu echt niets te kopen hoor, als je dan maar later komt kijken en kopen.
De volgende dag weten een aantal nog steeds je naam. Heel slim voor de verkoop.
Ik heb dan ook aardig wat kleding ingekocht. Ik ben op mijn gemak gaan passen op het strand. Zij had wel een spiegel. Uiteindelijk met 8 kledingstukken ( voor een prikkie) naar de hotelkamer terug. Later aan het strand ook nog een hanger en een leuke sjaal gekocht.
Niks aanlaten smeren, gewoon wat ik wilde hebben gekocht! De verkoopster van de kleding liet de betaling ook rustig naar een later tijdstip verkassen. Ze had nog een grotere maat van een broek voor me en dan kwam dat geld dan wel. De maat die me te klein was kreeg ik ook gewoon mee. Service toch?
Ook hier een lekker zwembad, maar met een bootje mee snorkelen is natuurlijk nog leuker! Niet zo mooi als in Egypte, maar wel aardig wat visjes. Op Gili schijnt het mooier te zijn. Voor nu was het prima. Beetje verbrand op mijn rug.
Heerlijk dagje zo. 's Avonds zijn we naar het centrum van Lovina gegaan en hebben daar gegeten.

Vanochtend was ik iets eerder op dan de rest. Om vijf uur stond ik al klaar voor de dolfijnentrip( ipv 6 uur ;-) )
Maar het was het wachten waard. We hebben hele scholen dolfijnen gezien. Het was wel heen en weer krossen met die bootjes om er achteraan te gaan. Maar een paar keer doken ze vlak bij ons bootje op. Geweldig leuk! Behalve mijn fototoestel had ik ook mijn verrekijker mee. Dat was wel een goeie greep. Ik kon de dolfijnen zo goed zien, ook als ze verder weg zwommen.
Weer terug bij het hotel zijn we na het ontbijt vertrokken naar Ubud.

Ubud ligt midden op Bali.
Het is hier druk en toeristisch. Heel veel winkels met kleding, sieraden, kunst....
Je kunt er je geld wel kwijt leek me zo vanuit de bus gezien.
Ik zit nu voor mijn huisje/ kamer. Het is hier heerlijk koel, veel schaduw en heel rustig met allerlei vogelgeluidjes en prachtige vlinders die voorbij vliegen. Straks maar even zwemmen in het zwembad en dan op verkenning.
De tocht hierheen was over de bergen. Een erg kronkelige pas. Beetje draaerig wel. Met een stop bij de apen en een voor de koffie met een prachtig uitzicht. Ook een stop bij een prachtige tempel met een fraai park er omheen. Een belangrijke staatstempel. Het is me even ontschoten hoe de tempel heet.
We blijven drie nachten in Ubud.

  • 05 Mei 2015 - 14:15

    Sella En Jan:

    Wát een prachtige fotos!!!!!het klinkt als een heerlijke reis tot nu toe!!!

  • 06 Mei 2015 - 09:19

    Titia:

    Klinkt allemaal prachtig. Fijn dat je tussendoor ook even kan relaxen want je hebt een druk programma. Je hebt toch nog wel genoeg kilo's over nu je met een hele nieuwe garderobe naar huis gaat ? Haha ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Jogjakarta

Indonesië

Java, Bali, Lombok en Gili Meno

Recente Reisverslagen:

11 Mei 2015

Tetebatu

09 Mei 2015

2de fietstoer

08 Mei 2015

Lombok

08 Mei 2015

Fietsen

06 Mei 2015

Ubud dagJe vrij
Chris

Alweer een stukje van de wereld zien.

Actief sinds 29 Juni 2013
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 12892

Voorgaande reizen:

24 April 2015 - 15 Mei 2015

Indonesië

Landen bezocht: