De derde nachttrein naar Lao Cai - Reisverslag uit Bắc Hà, Vietnam van Chris Harreveld - WaarBenJij.nu De derde nachttrein naar Lao Cai - Reisverslag uit Bắc Hà, Vietnam van Chris Harreveld - WaarBenJij.nu

De derde nachttrein naar Lao Cai

Blijf op de hoogte en volg Chris

11 Mei 2013 | Vietnam, Bắc Hà

Hanoi
Gisteren een kaartje geschreven voor de kindertjes van mijn groep. Voor een postzegel moest ik naar het postkantoor. Tot mijn verrassing regende het behoorlijk hard.
Met een paraplu van het hotel op pad in het drukke verkeer. Gelukkig hoefde ik niet zo ver.
Kaart is op de post! Ik ben benieuwd wie er het eerst is.
Daarna koffie gedronken in een soort paviljoen aan het meer dat midden in Hanoi ligt. Daar kwamen ook twee reisgenoten, Mark en Peter binnen. Met hen een hapje gegeten en nog een stukje rondgelopen voor we naar het hotel zijn teruggegaan.

Vanochtend om half zes zat ik in mijn eentje te ontbijten en daarna ben ik rond het meer gaan lopen. De Boeddhistische tempel bezocht die daar op een eilandje ligt. Er gaat een mooie rode brug naar toe.
Rond het meer is van alles te zien. Er zijn veel mensen op de been, die allemaal op de een of andere manier met bewegen bezig zijn.
Na een rondje meer ben ik weer naar het hotel gelopen. Vlak voor het hotel kwam ik Dick en Bep tegen die kaarten gingen kopen voor het "waterpoppentheater". Daar heb ik ook een kaart voor gekocht. De middagvoorstelling is om 15.30 uur.
Net mooi als afsluiting van de dagen in Hanoi.

' s Ochtends ben ik met een heel stel mensen op pad geweest. Eerst koffie gedronken op een terras met uitzicht op een druk kruispunt. Daarna naar een markt gelopen en hebben we geluncht in een leuke tent.
Vervolgens dus de voorstelling. Die was erg mooi, al ben ik wel een aantal keren in slaap gesukkeld.
Omdat we om 19.00 uur terug moeten zijn in het hotel voor vertrek naar het station, was het wel handig om wat te hebben gegeten. Het werd een halve pizza deze keer. Lekker en een niet al te grote hap.

Weer in de nachttrein dus. Dit keer zou het een iets luxere trein zijn,maar daar heb ik nog niet veel van gemerkt. In de coupe samen met Bep, Adalbert en Dick.
De dames op de onderste bedden, dus geen geklauter deze keer.

Helaas staan we nu al meer dan twee uur stil en het heeft een tijdje geregend. Het eindstation is nog 150 kilometer. dat is de helft van de reis! De reden van de vertraging blijkt een "aardverschuiving", waardoor de trein niet verder kan. Dat zijn ze nu aan het oplossen. De reisleider denkt dat we over een minuut of tien verder rijden.
Duidelijk is al dat we de speciale markt in een dorpje niet gaan bekijken. Door de regen is de weg er naar toe te glibberig en daardoor onbegaanbaar voor de bus. En we komen er ook te laat voor aan. Persoonlijk ben ik daar niet zo rouwig om. Zondag is er een markt in de plaats waar we overnachten. Dus komen we wel aan onze trekken denk ik.

Om kwart voor drie aangekomen in Bac Ha, na een mooie tocht in de bus vanaf het station in Lao Cai.
Grote kamer in een wat typisch hotel.
We gaan zo een wandeling maken van 8 km naar een dorpje hier in de buurt.



De wandeling van 8 kilometer bleek maximaal 3 km te zijn. Wat teleurstellend wel. De omgeving is wel prachtig. We zijn door de bus op een weg afgezet en vandaar teruggelopen, over die zelfde weg. De bus reed steeds een stukje verder en na 3 km gingen we weer de bus in. Dat was de wandeling.
Wel veel foto's gemaakt van ploegende boeren, spelende kinderen. Een huis van binnen bekeken en snoepjes uitgedeeld.
Morgenochtend begint hier een markt voor de omgeving. Er zijn hier verschillende stammen met allemaal andere kleding, waaraan ze te herkennen zijn. Het moet een hele happening zijn.

  • 11 Mei 2013 - 16:35

    Margreet:

    Chris na alle luxe in egypte weet je weer dat wij.het goed hebben.fijn dat je gezellige mensen in je reisgezelschap hebt,ik lees veel koffiedrinken,samen slapen etc.indrukken zullen enorm zijn maar dat borrelt vaak later op! enjoy everything knuf margreet

  • 12 Mei 2013 - 11:04

    Titia:

    Wanneer ik je programma zo volg kan ik me voorstellen dat je tijdens de voorstelling in slaap gesukkeld bent ;-). Scheelt dat je als je weer thuis bent nog even tijd hebt om bij te komen van alle indrukken. Maar..... zover is het gelukkig nog niet, je gaat nog heel veel zien en beleven. Blij te horen dat je heerlijk eet, die foto met garnalen zag er heerlijk uit. Gewoon lekker verder genieten, ik doe dat vanuit NL mee. Liefs, XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Bắc Hà

Indonesië

Java, Bali, Lombok en Gili Meno

Recente Reisverslagen:

11 Mei 2015

Tetebatu

09 Mei 2015

2de fietstoer

08 Mei 2015

Lombok

08 Mei 2015

Fietsen

06 Mei 2015

Ubud dagJe vrij
Chris

Alweer een stukje van de wereld zien.

Actief sinds 29 Juni 2013
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 12898

Voorgaande reizen:

24 April 2015 - 15 Mei 2015

Indonesië

Landen bezocht: