Malang - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Chris Harreveld - WaarBenJij.nu Malang - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Chris Harreveld - WaarBenJij.nu

Malang

Blijf op de hoogte en volg Chris

29 April 2015 | Indonesië, Jogjakarta

Niet Solo, maar Tawamangu was de plaats waar we na onze prachtige wandeling gisteren hebben overnacht.
Vandaag een busdagje. Vertrek om half 8 na een wat onrustig nachtje. Maar die slaap heb ik ruimschoots ingehaald in de bus. Op een gegeven moment vallen je ogen gewoon dicht. (En niet één keer)
Een beetje jammer is het dat mijn fototoestel kuren heeft. Het schermpje is niet meer helder. Maar ondanks deze handicap heb ik toch op goed geluk foto's gemaakt vandaag. Ik kan ze namelijk wel op mijn ipad bekijken. Dus het is een beetje zoals vroeger. Alleen dan zonder zoeker op het toestel.
We hebben twee bergpassen gereden. Prachtig hoor, veel te zien. Het verkeer is wel druk. Veel luxe auto's, brommers en motoren. Er rijden vooral kleine vrachtauto's. Dat kan denk ik ook niet anders op deze smalle wegen. Maar onze chauffeur meneer Torro rijdt prima en ik voel me dan ook veilig in de bus.
In Nederland zou dit gedrag in het verkeer gewoon niet kunnen. Maar hier voegt iedereen zich als een organisme tot een stroom die door en naast elkaar de zelfde kant op gaat. De tegenliggers doen hetzelfde. Dat is wel prettig ;-)
Onderweg een paar fotostops, koffie/ theestop en later voor de lunch. Ook deze was weer prima verzorgd.
Nu zitten we in het guesthouse van Tante Ennie. Deze oude dame spreekt Nederlands en is nog heel kras voor haar leeftijd. Wat die leeftijd is weet ik (nog) niet, maar ik schat toch wel in de tachtig of een eind op weg naar de tachtig.
Voor we hier incheckten hebben we in Toko Oen, voormalige sociëteit van de Nederlanders hier in Malang even wat gedronken. Behoorlijk vergane glorie. Maar ach, we hebben het gezien.
Het guesthouse is een grappig geheel met allerlei stijlen kamers en een soort zitje binnen. Ook weer koffie gedronken mét een soort cake. Aangezien het internet hier ook weer voor handen is, maar even door geschreven.
Morgen gaan we naar het gebied van de Bromovulkaan. We gaan daar in de krater een wandeling maken. Maar ik zal niet te veel vooruitlopen voor de trouwe lezers. Je kunt ook op de site van Sawadee kijken wat we gaan doen. Dan kan ik achteraf weer schrijven wat ik ervan vond.
Vanavond gaan we met de groep eten in een of ander luxe tent.
En om nog even je vraag over de regen te beantwoorden Titia: Tot nu toe hebben we twee keer een bui gehad. Het is aan het eind van de regentijd. Dus alles is prachtig groen, maar vanaf nu zal er niet veel meer vallen.

  • 29 April 2015 - 16:44

    Titia:

    Ha Chris,

    Gelukkig dat de regentijd bijna voorbij is en dat natuur er nu prachtig en fris bijstaat is wel erg mooi. Zijn er ook veel bloeiende bomen, struiken en planten?
    Je foto's zijn gelukkig goed gelukt. Ik vroeg me af wat het tijdsverschil is tussen NL en Indonesië, een uur of zes? Ja dat verkeer....... wat rijden we in NL dan toch keurig georganiseerd hè ;-)
    Fijne dag morgen!

  • 29 April 2015 - 20:26

    Kiki:

    ha Chrissie,
    Wat leuk dat je toch weer een reisverslag maakt!!!! Je vertelt inderdaad op n manier dat het net is of we er bij zijn hahaha. Jammer van de regen maar groot voordeel dat alles nu fris groen is. Heb je nog steeds een kamer voor jezelf? Dat zou wel een extra cadeautje zijn

  • 29 April 2015 - 21:15

    Antoinette En Robert:

    Klinkt als een mooie reis, Chris!
    Leuke verslagen, we hangen aan je lippen :)
    Groet uit een te koud voor de tijd van het jaar vaderland.
    Antoinette en Robert

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Jogjakarta

Indonesië

Java, Bali, Lombok en Gili Meno

Recente Reisverslagen:

11 Mei 2015

Tetebatu

09 Mei 2015

2de fietstoer

08 Mei 2015

Lombok

08 Mei 2015

Fietsen

06 Mei 2015

Ubud dagJe vrij
Chris

Alweer een stukje van de wereld zien.

Actief sinds 29 Juni 2013
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 12938

Voorgaande reizen:

24 April 2015 - 15 Mei 2015

Indonesië

Landen bezocht: