een gooi naar eeuwige roem ;-) - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Chris Harreveld - WaarBenJij.nu een gooi naar eeuwige roem ;-) - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Chris Harreveld - WaarBenJij.nu

een gooi naar eeuwige roem ;-)

Blijf op de hoogte en volg Chris

02 Mei 2015 | Indonesië, Jogjakarta

De avond in het Lava View Hotel was erg gezellig. Met elkaar gegeten in het restaurant. 's Middags hadden we al doorgegeven wat we ( ieder voor zich) wilde eten.
Na het eten kwam er een gitarist die vooral oude Engelstalige nummers speelde. Esther stormde opeens het podium op om "the Boxer" mee te gaan zingen. Ik er ook achteraan om mee te zingen. Daarna heeft zij nog verschillende nummers meegezongen. Maar ik werd ook weer uitgenodigd om te komen zingen. Dat heb ik gedaan en mezelf begeleid op de gitaar. Dus dat werden wat meezingnummers voor de groep en nog een paar liedjes die ik al jaren speel. Helemaal leuk!
Toen toch maar eens naar bed, want om half vier zouden we worden gewekt voor de zonsopgang op een bergtop met zicht op de vulkanen.

Om vier uur 's nachts vertrokken we met twee jeeps naar dé bergtop. Dat was me toch een circus! Echt honderden jeeps die de berg op reden. En allemaal met toeristen die de zonsopgang wilden gaan meemaken. Op een bepaald moment konden we niet verder omdat alles vast stond. Allemaal eruit en verder lopen. Tot onze verbazing stonden in eens de jeeps er weer en konden we weer verder. Tot de volgende verstopping. Theo had ons al ingeseind om 20.000 rp klaar te hebben, zodat we met de brommer verder konden. Dus allemaal bij zo'n leuke jongen achterop en scheuren maar. Eenmaal op de top moet je nog een stukje lopen om vervolgens in de mensenmassa terecht te komen die allemaal met hun mobiel, tablet dan wel ander echt fototoestel in de aanslag klaar stonden om dit verschijnsel vast te leggen. Maar vooral zichzelf met op de achtergrond nog een glimpje zonsopkomst.
Nog vóór de zon echt opgekomen was, waren de eersten al weer weg. En dat deden gelukkig steeds meer mensen waardoor het makkelijker werd om in het mooie ochtendlicht de vulkanen Bromo, Tengger en Sumeru vast te leggen. Al die mensen gingen naar de Bromo om die te gaan beklimmen. Hetzelfde wat wij gisteren al hadden gedaan. Gelukkig maar, want het leek wel een mierenhoop daar beneden.
Wat minder leuk was dat Esther van onze groep onderuit ging op een glad stuk en vol op haar tas met allerlei lenzen terecht kwam. Daardoor heeft ze behoorlijk haar ribben gekneusd. Dit was zo pijnlijk dat de terugtocht naar het hotel voor haar echt een ramp was. Iedere hobbel in de weg was er een te veel.

In het hotel eerst gedouched en de koffer ingepakt en daarna ontbeten.
Daarna weer op weg in ons eigen busje naar het volgende hotel.
Onderweg na de eerste stop heel veel regen gehad. Maar dat is voor het reizen naar de volgende plek geen probleem gelukkig.
Wel voor de mensen die op een brommertje rijden was het op sommige stukken echt een uitdaging om niet door de boeggolven van hun brommer af te worden gespoten.
In de bus wat gepraat en ook wat gedut.
We kwamen in de middag aan bij een prachtig gelegen hotel. Kàlibaru Cottages in Kalibaru, Banyuwangi. Ieder een eigen cottage met in de doucheruimte een stukje tuin met planten. ( waar ook een kakkerlak woont)
Lekker gezwommen en later in het restaurant wat gegeten.
Beetje aan tutten en mijn vorige verslag gepost.

Vanochtend na zwemmen en ontbijt hebben we een wandeling met gids door de plantage die naast het hotel ligt. Van alles uitgelegd gekregen over de koffie, vanille, kaneel, allerlei vruchten en sap dat gewonnen wordt uit de kokospalm. Daar wordt een goedje van gemaakt "guladjawa" ( =palmsuiker) wat dan weer gebruikt wordt in allerlei lekkernijen en bij de bereiding van bepaalde gerechten. Verder nog gember, cacao, serehgras, koenjit, doekoe, zoete aardappel. Kortom: teveel om op te noemen. En of ik het allemaal goed schrijf...geen idee ;-)
Na de plantage ook door de kampong gelopen. Veel foto's gemaakt!
Na onze terugkomst weer de koffers gepakt en geluncht en op naar "Hotel Ketapang Indah" in Ketapang.

• 03 Mei 2015 - 09:23

Irene Van Dijk:

Hallo Chris,

Bedankt voor je mooie reisverhalen.Wie verre reizen maakt..........
    Ook de foto's zijn prachtig.Toch bijzonder om jouw vakantie zo mee te maken.
    Je hebt nog een deel van je vakantie om verder te genieten en wij ook

groet Arie en Irene

• 03 Mei 2015 - 09:40

Titia:

Ooh wat leuk allemaal, ik krijg reiskriebels ! En dat zingen......:-) , dat had je ook niet kunnen dromen dat je nog een echt optreden zou hebben voor publiek in zo'n ver land.......;-)
    Lekker verder genieten!