Van Amersfoort tot Yogyakarta - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Chris Harreveld - WaarBenJij.nu Van Amersfoort tot Yogyakarta - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Chris Harreveld - WaarBenJij.nu

Van Amersfoort tot Yogyakarta

Blijf op de hoogte en volg Chris

26 April 2015 | Nederland, Amersfoort

Vrijdag 24 april vertrok ik voor deze reis van huis. Lies heeft me op het station afgezet. Met de trein naar Schiphol en na een vrij vlotte incheck lekker een beetje rondlopen, koffie drinken en nog wat appjes versturen. Nog een boek gekocht, wat straks op het strand wel van pas zal komen.
De vlucht vertrok een uur later dan gepland en in Djakarta was de transver naar Yogyakarta nog een heel gedoe. Doordat het computersysteem eruit lag duurde het een beetje langer voor de hele rij was voorzien van een visum. Al in het vliegtuig tijdens de eerste vlucht kennis gemaakt met een aantal reisgenoten.
Als groep de vlucht naar Jogyakarta gemaakt, waar onze reisbegeleider Theo ons opwachtte. In het hotel de kamersleutel gekregen. Ik heb een kamer voor mezelf, dat is wel heel lekker!
Het hotel heeft een prima restaurant, waar we de eerste avond met elkaar hebben gegeten. Ik geloof voor ongeveer € 7,-!
de nacht een beetje slapen en wakker zijn( thee gezet en de krant gelezen) en weer in slaap gedommeld. Vandaag het Kraton(paleis van de sultan)en het waterpaleis( vroeger het lustoord van de sultan). Vervoer:de becak. Na de tour 's middags eerst gegeten in het hotel, gezwommen en samen met twee van mijn reisgenoten naar de Malioborostraat. Dit is de winkelstraat hier. Veel indrukken en helaas regen. Met z'n drieën in een chinees restaurant gegeten. morgen staat de Borobudur op het programma. We vertrekken om 7 uur!

• 27 April 2015 - 11:23

Irene Van Dijk:

Hallo Chris,

Leuk om weer een reisverslag van je te ontvangen.Je maakt al weer van alles mee.
    Je had in ieder geval een goede dag om te vertrekken 24 april.
    Nog bedankt voor de kaart hoor.Ik heb ook een mooiue week achter de rug'
    Veel plezier met je vakantie verder.

veel groeten van Arie en Irene

• 27 April 2015 - 18:48

Titia:

Ha Chris,

Wat gezellig dat je ons weer op de hoogte houdt van al je belevenissen d.m.v.een reisverslag! Fijn te lezen dat je alweer de eerste cultuur opgesnoven en bewonderd hebt. Hoe was je bezoek aan de Borobodur? Ik neem aan dat we dat in het volgende verslag kunnen lezen. Fijn dat je een eigen kamer hebt, hoef je in ieder geval geen oordoppen in ;-) . Ik hoop dat je met een leuke groep bent.Lekker genieten!

Liefs, Nanno en Titia.