Bac Ha en Sapa - Reisverslag uit Sa Pá, Vietnam van Chris Harreveld - WaarBenJij.nu Bac Ha en Sapa - Reisverslag uit Sa Pá, Vietnam van Chris Harreveld - WaarBenJij.nu

Bac Ha en Sapa

Blijf op de hoogte en volg Chris

12 Mei 2013 | Vietnam, Sa Pá

Marktdag in Bac Ha

Vanochtend liepen we al vroeg op de streekmarkt van Bac Ha.
Heel kleurrijk en veel te zien.
Er lopen hier veel vrouwen met prachtige kleding aan, die graag de toeristen hun tassen willen verkopen. Twee gekocht ? Dan kan daar nog best een derde bij! Dat heb ik dan weer niet gedaan.
Er wordt ook veel levende have verkocht: honden, katten, kippen, runderen, varkens. heel zielig als je ziet dat ze die gewoon in een zak stoppen. veel gegil dan. verder ook vlees, groente, kruiden, ploegen en allerlei andere werktuigen. Kortom alles wat je nodig hebt als je hier leeft.

Het weer is warmer dan ik had gedacht. De zon schijnt en de temperatuur loopt daardoor toch snel naar 30 graden denk ik.
Om 12.45 uur vertrekken we naar Sapa. Daar vandaan gaan we morgen de trekking lopen.

Prachtige rit hierheen!

Nu inmiddels avond en ik loop morgen samen met twee anderen de makkelijke route van 15 km naar de overnachtingsplek. De anderen gaan heuvel op en af.
Dat zag ik niet erg zitten. Zo kan het gelukkig ook.

Vanavond in een BBQ restaurant heerlijk gegeten en daarna naar de karaokebar. Erg gezellig en lachen wel!
Foto's ga ik maar niet doen. Het internet is erg traag.

Nu maar even slapen!

• 12 Mei 2013 - 18:34

Titia:

Wat hebben die vrouwen op de markt prachtige kleding aan! Hoop dat je uitgerust bent voor de trekking, fijne en mooie tocht. XX

• 12 Mei 2013 - 21:57

Joop:

Ha Chris,
    Wat leuk zo elke dag een berichtje van jou!
    Lijkt me een mooie reis, maar ook wel zwaar met al die verplaatsingen (en de indrukken niet te vergeten).
    Ik wens je heel veel plezier de rest van je reis.
    Die wandeling morgen is toch een eitje voor jou?
    Groetjes
    Joop

• 13 Mei 2013 - 07:34

Ellen En Kees:

Hoi Chris

Wat een prachtige kleding die de mensen dragen, mooie kleuren! Geniet ze nog! Groetjes!

• 13 Mei 2013 - 13:45

Margreet:

Wat ben jij aan het genieten zo te lezen! Had je graag horen zingen in de karaokebar.fijn dat je keuze had qua lopen.met die temperaturen heuvel op heuvel af is heel zwaar.en ja het moet toch allemaal wel leuk blijven!knuffie uir rainy holland