De weg naar Hue - Reisverslag uit Hội An, Vietnam van Chris Harreveld - WaarBenJij.nu De weg naar Hue - Reisverslag uit Hội An, Vietnam van Chris Harreveld - WaarBenJij.nu

De weg naar Hue

Blijf op de hoogte en volg Chris

07 Mei 2013 | Vietnam, Hội An

Hue

Vanochtend zaten we al weer om 8.00 uur in de bus op weg,met vele tussenstops, naar de stad Hue.
Dit is de stad, waar de in 1993 tot werelderfgoed uitgeroepen "Citadel van Hue "staat. Gesticht in 1805 door keizer Gia Long.
Het is net zo iets als de Verboden stad in Beijing, maar dan kleiner.
Morgen ga ik het allemaal bezichtigen.

Vandaag onderweg een stop bij de Marble Mountains, het woord zegt het al.
Tijdens een enorme klim naar de top via een trap met hoge treden, moest ik ineens aan mijn moeder denken. Ze zei altijd: "je moet wel blijven traplopen, anders verleer je het. "
Vandaag dus behoorlijk aan mijn trekken gekomen wat dat betreft.

Op de top aangekomen zie je de zee met mooi zandstrand ( beroemde China beach al mag je het niet meer zo noemen)en een vrijwel vlak landschap om die marmeren puisten heen. In de berg is ook nog een grot met Boeddha tempels en beelden. Erg mooi !( hier weer een trap naar beneden )
Ook staan er een aantal pagodes rond de berg. Veel te zien dus en een behoorlijke lichamelijke inspanning in de hitte.
Daarna via de Hai Vanpas met mooie vergezichten verder. Boven op de pas een stop. De verkopers van kettingen, oorbellen, armbandjes, hangers van allerlei soorten steen en vooral parels hebben erg hun best gedaan om ons het een en ander aan te smeren. Ik ben er dus ook ingetrapt. Nu heb ik dus een leuke parel aan een ketting voor bij het jurkje. (Foto van het geheel volgt eventueel nog wel)

Weer een stop, nu aan zee. Maar wel jammer dat je dan niet de golven in kan duiken. We kragen 20 minuten tijd.
De afstand was vandaag in kilometers niet zo ver, (150 km) maar door de bergpas en vele verkeer schiet het niet erg op. Ik geloof dat we pas om twee uur bij het hotel waren.

Na even opfrissen de stad in met Joke en Margot.
Er is hier een enorme markt, die volgens "de Lonely planet" (de bijbel van de reiziger) alles verkoopt. Aangezien ik aan een nieuwe reishandtas toe was, heb ik die hier aangeschaft voor een leuk laag prijsje. Joke kan erg goed onderhandelen. Het is een spel en dat is wel spannend. Ook nog een zijden bloes en een waaier gekocht. Joke heeft goed haar best gedaan!
Buiten koelde het wat af door een flinke donderbui. Omdat het zo regende moesten we natuurlijk nog iets langer op de markt rondlopen.

Na een uurtje bijkomen in het hotel ben ik met Margot en Joke, gezellig gaan eten. We liepen eigenlijk een beetje als kippen zonder kop gewoon wat in het wilde weg, om te kijken of we een van de restaurants waar de tourleader het over had gehad tegenkwamen.
Toen dat niet het geval was, zetten we toen toch maar weer koers naar het hotel. Aha, toch nog een restaurant op de terugweg. En dat bleek precies het beroemde restaurant Mandari n te zijn. De eigenaar maakt bijzonder mooie foto's. Als je er iets gebruikt krijg je een foto cadeau. Je kunt ook afdrukken kopen in allerlei maten. Nou voelen julle het natuurlijk al aankomen....

Mijn koffer begint een beetje vol te worden. Het is maar goed dat ik mijn wandelschoenen op de terugweg naar Nederland gewoon aan heb.

Weinig foto's kunnen maken vandaag, want de batterij was leeg.
Morgen de verboden purperen stad en de parfumrivier en dan aan het eind van de middag de nachttrein naar Hanoi in. Dat wordt een lange zit van 17.16 vertrek uit Hue en om 5.00 uur aankomst.

  • 07 Mei 2013 - 19:56

    Jos Middeldorp:

    Ha Chris,
    Wat een belevenissen zeg, en de foto's zijn ook prachtig. Wens je een fijne treinreis morgen, ben benieuwd of je (lekker) kan slapen ik hoop het voor je. Dan kan je weer vol energie aan het volgende deel van je vakantie beginnen. Veel plezier verder en lieve groetjes. Jos

  • 07 Mei 2013 - 21:50

    Marcel En Lia:

    Hoi Chris,

    Wat een mooie verhalen zeg! Vast soms wel vermoeiend maar wat een mooie indrukken. Lijkt ons ook fantastisch om een keertje richting ZO-Azie te gaan.
    Wij zijn net terug van een weekje Rome. Ook erg indrukwekkend. Eén groot openlucht-museum, lekker eten, Vaticaan en leuke fietstocht door de stad.
    Als je weer terug bent spreken we snel wat af om alle verhalen van je vakantie te horen en foto's te bekijken. Geniet er verder van. Groet van Lia en mij

  • 08 Mei 2013 - 09:52

    Nicky:

    Lieve Chris, heerlijk al die verhalen van jou,we genieten daarvan! Het lijkt me lekker om de vietnamese hapjes
    eens te komen proeven bij jou thuis! Was het fietsen een beetje te doen daar? Het is wel een afwisselende reis. Volgens mij ga je straks beginnen aan de treinreis, ik ben benieuwd! Blijf genieten op deze bijzondere trip! Veel liefs Nicky en Leo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hội An

Indonesië

Java, Bali, Lombok en Gili Meno

Recente Reisverslagen:

11 Mei 2015

Tetebatu

09 Mei 2015

2de fietstoer

08 Mei 2015

Lombok

08 Mei 2015

Fietsen

06 Mei 2015

Ubud dagJe vrij
Chris

Alweer een stukje van de wereld zien.

Actief sinds 29 Juni 2013
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 12896

Voorgaande reizen:

24 April 2015 - 15 Mei 2015

Indonesië

Landen bezocht: