Hoi An - Reisverslag uit Hội An, Vietnam van Chris Harreveld - WaarBenJij.nu Hoi An - Reisverslag uit Hội An, Vietnam van Chris Harreveld - WaarBenJij.nu

Hoi An

Blijf op de hoogte en volg Chris

07 Mei 2013 | Vietnam, Hội An

Hoi An

Een hele dag om zelf te bepalen wat te doen. Maar als je aanhaakt bij anderen worden dat al gauw de plannen van die anderen als je niet goed oplet.

Ik begon mijn dag met om kwart voor vijf wakker te liggen en heb toen wat gelezen, mailtje gestuurd om er om zeven uur toch maar uit te gaan om te zwemmen in het zwembad van het hotel. Beetje lauwe bak water, maar ach..
Daarna ontbijtje en omkleden voor de fietstocht samen met twee mensen van de groep. Samen zijn ze dan ook nog eens getrouwd. Dat maakt het soms ingewikkeld, maar ook wel weer om te lachen.

We fietsten door de stad naar de buitenrand, waar we een vismarkt aan de rivier en een pottenbakkerswijk tegenkwamen. onderweg zagen we ook twee nog niet helemaal afgebouwde bootje bij een huis liggen. Gemaakt van hout en van blauwe plastic tonnen die hierin gerecycled werden op een prachtige manier. Schitterende bootjes.
Het was een erg leuk tochtje en de mensen die we onderweg tegenkwamen waren allemaal super vriendelijk. Ze spreken allemaal wel een mondje Engels en anders gaat het met handen en voeten.
Ook nog een kijkje in een schooltje genomen. De kinderen waren helemaal door het dolle. Er was geen les op dat moment, maar ze konden wel de lokalen in. En wij daardoor ook. De vrouw van het stel waarmee ik op pad was, werkt ook op een basisschool. ( Ook kleuters) We hebben de kinderen voor ons laten zingen en hebben daarna samen ook een kinderliedje gezongen. Grappig wel.
Nog wat gedronken bij de plaatselijke kroeg. ( Met z'n drieën voor 2 euro )
Weer terug naar het hotel om even lekker te zwemmen. Het is vandaag echt bloedheet, dus dat was wel lekker.

'S Middags zouden we naar de oude stad. Er zou traditionele Vietnamese dans en muziek zijn. Hier ging wat mis in de communicatie, want Bert ging een hele andere kant op. hij wilde het tochtje van vanochtend nog afmaken en nog naar de zee. in de bloedhitte zette hij er even de sokken in. maar al gauw bleken we toch niet op de juiste weg te zitten en zijn we maar omgekeerd.
alle frisheid van onze tussenstop in het hotel was ver te zoeken. het ging bij mij stromen en hield niet meer op.
Dus toch de stad in om te kijken en te shoppen én ik moest om 4 uur mijn jurkje passen.
Je kunt hier nl je kleding op maat laten maken. Ik heb een jurkje wat erg lekker zit en staat. Dat heb ik laten kopiëren met een stof, mix katoen en zijde. kosten: $35. Er waren er nog meer uit de groep die dat hebben gedaan, maar dan naar een model wat ze mee hadden genomen of uit hadden gezocht met een een van de boeken met modellen die ze daar hebben. De anderen hebben zijde jurken. Maar daarin vond ik geen stof die me aanstond. Het was een hele happening!
Morgen om vier uur passen en daarna eventueel nog veranderen. dat was bij iedereen nog aan de orde. Dus om half zes,later konden we echt niet, zou alles klaar zijn en konden we de bestelde kleding ophalen.
Ik zou met nog twee mensen nog naar een kookworkshop om 6 uur. En we waren nog op de fiets in de oude stad!!

Het werd nog een heel gedoe met fiets terugbrengen en taxi's, maar het is uiteindelijk gelukt om bij de kookworkshop aan te schuiven.

De witte wijn was erg lekker, het gezelschap gezellig en het eten lekker en leuk om te ervaren hoe je zo wat gerechtjes maakt in de Vietnamese keuken.
Morgen op weg naar Hue.

• 07 Mei 2013 - 14:38

Titia:

Genoeg te beleven op één dag zeg :-). Wat ben je eigenlijk aan het koken op de foto? Is het eigenlijk toeristisch waar je zoal komt? Volgende foto met je nieuwe jurkje aan hoor! ;-) Geniet ze. XX

• 07 Mei 2013 - 15:15

Marjoleine:

Ha die Chris,

Ik ben weer bij, hoor! Als ik jou zo lees, heb jij het aanzienlijk warmer gehad dan wij, die een paar daagjes naar mijn broer in Helsinki zijn geweest! Maar als ik het saunabezoek meetel ( 3 keer 10 minuten en 100 graden), dan komen we elkaar vast wel ergens in het midden tegen. Wat klinkt het allemaal goed, wat je daar allemaal meemaakt! Ik kan het haast zien, horen, ruiken en proeven zoals je het beschrijft. Prachtig, hoor. Slim ook hoe je besluit welke dingen je wel en niet doet. Het lijkt me een intense reis naar zo'n land met een hevig verleden. Belangrijk om dit voor jezelf behapbaar te maken. Hopelijk creëer je voor jezelf tussen alle bedrijven door genoeg fijne en kleine hang- en luiermomentjes. Met cocktails en zwembaden bijvoorbeeld.

Wij denken aan je en hopen dat je gauw weer in den lande bent (da's vast niet wederzijds, hahaha),

Marjoleine en de clan

• 07 Mei 2013 - 15:55

Sella:

Wat een heerlijke reis tot nu toe,en mooie foto,s! Wij genieten zo mee!

groetjes Sella en Jan

• 08 Mei 2013 - 13:52

Henk Van Vliet:

Hallo Chris wat een mooi reisverslag met de foto's erbij, wat de recepten betreft misschien zit er iets bij voor ons.
    Geniet nog met volle teugen want voor je het weet zit je weer in het koude kikkerland.
    Groeten Henk en Wil.