Met de bus van Quy Nhon naar Hoi An - Reisverslag uit Hội An, Vietnam van Chris Harreveld - WaarBenJij.nu Met de bus van Quy Nhon naar Hoi An - Reisverslag uit Hội An, Vietnam van Chris Harreveld - WaarBenJij.nu

Met de bus van Quy Nhon naar Hoi An

Blijf op de hoogte en volg Chris

05 Mei 2013 | Vietnam, Hội An

5 mei en een week onderweg.
Gisteren gelukkig nog wat mensen van de groep getroffen om bij aan te schuiven voor het eten. Niet veel bijzonders gegeten en het kwam ook erg laat pas op tafel. Maar het was wel gezellig. De meeste mensen hebben iets meer van deze stad gezien dan ik in mijn eentje. Jammer, maar er is in de volgende stad nog meer te zien.

Vanochtend vroeg op en om 7 uur vertrek naar Hoi An.
Na een koffie/theestop aan zee en een bezoek aan de indrukwekkende herinneringsplaats van het afschuwelijke bloedbad door een groep Amerikaanse infanteristen in een Vietnamees dorp My Lai op 16 maart 1968. Er werden zeker 500 mensen, waarvan de helft vrouwen en kinderen, vermoord.
Eerst een film, waarna museum en het dorp zelf.
Ik heb alleen in het dorp rondgelopen. Na de eerste beelden van de film bedacht ik dat je altijd een keuze hebt. "Ik hoef dit niet te zien om te weten hoe afschuwelijk dit moet zijn geweest. "

Het dorp met de vloeren van de huizen en daarop soms een altaar. Bij elke plek een bord hoeveel mensen van deze familie omgekomen zijn. Omdat ik er nog alleen rond kon lopen( de anderen zaten nog bij de film) was het voor mij niet minder emotioneel, maar beter te hanteren.

Hierna hadden we aan de overkant van de drukke doorgaande route een "picknicklunch" door onze tourleader Hai ingekocht.
Weer de bus in voor het stuk tot de volgende stop.
Dit waren drie ruïnes van oude Chamtorens. Tempels van de Cham zijn overblijfselen van de oude Hindoe cultuur. Er zitten elementen in de bouwstijl die mogelijk uit Indonesië komen.
Het was een hele korte stop voor deze plek. Morgen zou ik ook naar een archeologische site My Son kunnen gaan. Dat ligt hier in de buurt. Alleen het is behoorlijk beschadigd en weer een paar uur in de bus trekt me niet zo aan. Deze dag was al aardig heftig. Het verkeer is heel druk en het is maar een smalle weg die Noord en Zuid verbind.

Vanavond na aankomst in Hoi An in het hotel even opgefrist en met z' n allen naar het centrum om even de weg te leren vinden.
Het is een bijzondere plaats met een heel oud centrum. Morgen meer.

  • 06 Mei 2013 - 10:03

    Kiki:

    Ha Chris, klinkt wel heftig zeg!!! Moeilijk als je daar dan zo alleen loopt. Ik hoop dat je nog lekker een paar dagen voor de boeg hebt om die nare beelden van je af te zetten......Weer even terug naar de modus van rust, lezen zwemmen en zon :-)
    Goeie reis verder!!!! Liefs Kiki

  • 06 Mei 2013 - 10:17

    Nicky:

    Lieve Chris, Wouw wat een reis! Je krijgt pittige dingen te zien en te horen, heel goed dat je soms de keuze maakt even voor jezelf iets anders te bezichtigen. Leo leest het ook allemaal en herkend het feilloos, ook waar jij schrijft hoe mooi en indrukwekkend het kan zijn. Fijn dat het goed voelt met de groep. Ik ben nu een week aan het oppassen op de woonboot van Ineke en Dick, heerlijk het is mooi weer, dus ook genieten! Het gaat goed met mijn heup, gisteren iets teveel gedaan, maar we hebben met stiefdochter Viviene,met vriend David en 2 kleinkinderen van Leo bbq gedaan en het was erg geslaagd!
    Geniet jij er ook maar van! Tot schrijfs liefs Nicky en Leo

  • 06 Mei 2013 - 10:37

    Titia:

    Lieve Chris,
    Indrukwekkend je belevenissen! Goed dat je bij jezelf blijft en je eigen keuzes maakt. Nu weer even ontspannen. Dikke knuffel XX

  • 06 Mei 2013 - 22:43

    Helen Van Der Woerd:

    Hi Chris, net terug van Texel, waar het prachtig was, lees ik je reisverhalen van de laatste dagen. Ja, het is allemaal indrukwekkend, maar wat mij daarbij trof, was dat de Vietnamezen die vreselijke dingen allemaal willen vergeten en eigenlijk zo vrolijk zijn. Gelukkig heb je ook af en toe tijd om weer wat bij te tanken, maar het is wel een vol programma he? Ik ben destijds toch ook maar naar Son geweest, met slechts enkelen, was ook wel mooi. Later maar eens foto's uitwisselen! Nog veel plezier, groet Helen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hội An

Indonesië

Java, Bali, Lombok en Gili Meno

Recente Reisverslagen:

11 Mei 2015

Tetebatu

09 Mei 2015

2de fietstoer

08 Mei 2015

Lombok

08 Mei 2015

Fietsen

06 Mei 2015

Ubud dagJe vrij
Chris

Alweer een stukje van de wereld zien.

Actief sinds 29 Juni 2013
Verslag gelezen: 368
Totaal aantal bezoekers 12931

Voorgaande reizen:

24 April 2015 - 15 Mei 2015

Indonesië

Landen bezocht: