Nha Trang, Whale Island en Quy Nhon - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Chris Harreveld - WaarBenJij.nu Nha Trang, Whale Island en Quy Nhon - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Chris Harreveld - WaarBenJij.nu

Nha Trang, Whale Island en Quy Nhon

Blijf op de hoogte en volg Chris

04 Mei 2013 | Vietnam, Nha Trang

Gisteravond nog met een stel mensen van onze groep wezen eten in een BBQ- restaurant. Het gaat wel veel over eten deze vakantie, maar het is ook allemaal lekker en bijzonder tot nu toe.
BBQ kleipot met kooltjes op tafel en dan zelf aan de slag. Onze reisbegeleider Hai was mee en deed voor hoe het de bedoeling was. Uiteindelijk was hij degene die het werk deed. Eerst de bief, daarna de kip, de groenten met inktvis, de tonijn en tot slot de reuzengarnalen. Een liter bier erbij en af en toe een oorverdovende yell van hem, waar we natuurlijk na een keer aan meededen.
Lachen wel.

Vanochtend de bus in en na veel gedoe bij ATM machines die allemaal leeg bleken, toch op weg met gevulde portomonnaies.

Eerste indruk Whale Island:
Prachtig!

Nu zit ik dus in een grappig huisje met vier bedden met klamboe en een simpele badkamer met douche (koud water, maar dat is nu niet zo'n punt) en wc en een wastafel. Voor de deur ligstoelen en bij het strand ligbedden en handdoeken enzo.

De lunch was weer voortreffelijk en het diner is aanstaande. Ik heb de hele middag én gezwommen en gelezen. Nou hoop ik maar dat er daarmee ook wat calorietjes zijn verbruikt.

Om half vijf op voor de zonsopgang. Na een pittig tochtje stijgen, dalen en weer stijgen over smalle rotspaadjes om aan de andere kant van het eiland te komen, waren we nog net op tijd om de zon achter een berg vandaan te zien opkomen.
Weer terug lekker even zwemmen en ontbijten.
Of de inspanning op een lege maag de boosdoener is geweest of toch een vieze bacterie is nooit meer te achterhalen.
Maar de rest van de dag heb ik heel kalm aan gedaan. Veel geslapen en gelezen nadat ik alle kwade geesten had geloosd.
Het was niet erg hier niet zo lekker te zijn, want ik kon heerlijk op de veranda van het huisje in een ligstoel lezen.

Vanochtend gelukkig weer helemaal kiplekker. Ondanks dat het hier mooi en rustig is, toch ook weer leuk om verder te gaan.
Om 9.30 voeren we met het bootje weer terug naar het vaste land op weg naar Quy Nhon.

Na wat fotostops en een lunch, maar ook het bezoek aan een supermarkt,(Geen idee waarom) ingecheckt in het Sunflowerhotel.
In mijn eentje ben ik wat gaan lopen en je valt als westerling wel op. De scholen gingen uit en alle kinderen willen je gedag zeggen. Na nog een groente en vismarkt weer bij het hotel terug. Lekker even een douche en schone kleren. Je zweet je hier helemaal te pletter.
Ik hoop wel nog wat groepsgenoten te treffen voor het avond eten.

• 04 Mei 2013 - 12:51

Kiki:

Ha Chris
    Zo te lezen heb je alle ingredienten voor een heerlijke vakantie onder handbereik..... Rust, lezen, wandelen, zwemmen, varen en lekker eten endrinken mmmmmm Heerlijk hoor!!!! Met onze huidige temperatuur hier in Rotterdam geniet ik met hetblezen van jouw verslag een beetje mee

• 04 Mei 2013 - 15:47

Titia:

Het water loopt al in m'n mond bij het lezen van je BBQ maaltijd ;-). Eten is altijd een bijzondere ervaring andere landen. Gelukkig dat je weer opgeknapt bent en dat je op dat prachtige eiland hebt kunnen relaxen en genieten! Op naar het volgende, ik heb m'n "wandelschoenen en bikini al aan" :-)

• 05 Mei 2013 - 20:46

Irene Van Dijk:

Hallo Chris,

Met de tonen van het bevrijdingsfestival in het park op de achtergrond schrijf ik jou deze email.
    Mooie reisverslagen en foto"s krijg ik van jou!!!!!
    De natuur ziet er mooi uit,het klimaat ,het weer,cultuur ,de mensen ,totaal anders dan nederland.
    Geniet van de laatste twee weken

groet Irene